Polbram

„Kler” bije rekordy popularności także w Makowie

0 920

„Kler” bije rekordy popularności także w Makowie. 

Najnowszy film Wojciecha Smarzowskiego „Kler” cieszy się niesłabnącym powodzeniem także w Makowie. Film wyświetlany jest przy pełnej widowni. Bardzo wielu widzów przyjeżdża z Ostrołęki, Pułtuska i Przasnysza, gdzie filmu nie wyświetlają.

– Od lat nie pamiętam takiego zainteresowania jakimś filmem – powiedziała nam pani Małgosia Karolak, koordynatorka kina „Mazowsze”. – Bardzo wielu widzów przyjeżdża do nas z okolic Makowa. Kasa kina wydłużyła godziny otwarcia, czynna jest od 14:00. Przestaliśmy jednak przyjmować rezerwacje telefoniczne, bo nie wszyscy zamawiający są solidni i odbierają bilety na czas.

W Makowie jak w całej Polsce

Pod względem zainteresowania filmem Smarzowskiego, Maków nie odbiega od reszty kraju. Jak poinformował media dystrybutor filmu, w pierwszy weekend po premierze film obejrzało 935 tys. widzów. To najlepszy wynik w historii ostatnich trzydziestu lat polskiego kina.

Bilety na pokazy „Kleru” w całej Polsce wyprzedają się w rekordowym tempie. Film w zależności od kina wyświetlany jest od kilkunastu do kilkudziesięciu razy dziennie. Podobnie jak w Makowie, w większości kin nie można rezerwować biletów na seans.

„Kler”  wyprzedził „Pięćdziesiąt twarzy Greya” (834 479 widzów w weekend otwarcia), „Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy” (789 568 widzów w weekend otwarcia), „Listy do M. 3” (775 817 widzów w weekend otwarcia), „Pitbull. Niebezpieczne kobiety” z 2016 roku ( 767 519 widzów w weekend otwarcia) i „Botoks” (711 906 widzów w weekend otwarcia).

Darmowa reklama warta 61 mln zł

W rozważaniach na temat fenomenu frekwencji na „Klerze” jako jeden z powodów eksperci wymieniają liczbę internetowych publikacji, przede wszystkim w mediach społecznościowych, na temat tego filmu. Według danych Instytutu Monitorowania Mediów tylko we wrześniu w Internecie pojawiło się 36,2 tys. publikacji o „Klerze”.

Gdyby dystrybutor filmu miał zapłacić za taką reklamę, kwota wyniosłaby 61 mln zł.

Najwięcej wzmianek o „Klerze” opublikowano na Twitterze (54 proc. wszystkich publikacji). Kolejne pozycje zajmują Facebook (18 proc.), portale internetowe (14 proc.) i fora internetowe (7 proc.).

Czy film okaże się kasowym przebojem wszech czasów?

Czy najnowszy film Smarzowskiego okaże się dla kina „Mazowsze” kasowym przebojem wszech czasów, trudno w tej chwili powiedzieć. Niełatwo mu będzie przebić dotychczasowego rekordzistę – „Pitbula” Władysława Pasikowskiego, który jednak wyświetlany był dłużej.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Wdrożyliśmy RODO, chronić i zabezpieczyć Twoje dane osobowe. Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz na to zgodę Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zamknij