epaka.pl mini: nowe możliwości dla Twojego biznesu

678

Im większe miasto tym większe możliwości. Ciężko polemizować z tym stwierdzeniem. Jednak sieć franczyzowa epaka.pl wychodzi także naprzeciw potrzebom lokalnych biznesów i społeczności mniejszych miejscowości. epaka.pl mini z jednej strony stwarza możliwość rozwoju istniejących punktów usługowych, a z drugiej zwiększa mieszkańcom swobodę dostępu do usług kurierskich. To projekt w punkt skrojony na miarę współczesnych wyzwań. Swobodne nadawanie i odbieranie przesyłek to już nie przywilej, a usługa pierwszej potrzeby.

Na pytania o to jak powstał i na czym polega koncept franczyzy epaka.pl mini odpowiada Katarzyna Santos – Menadżerka ds. Rozwoju Sieci w epaka.pl.

epaka.pl od początku działa w modelu franczyzowym. Czym epaka.pl mini różni się od dotychczasowej oferty dla potencjalnych franczyzobiorców?

epaka.pl mini to również franczyza, jednak skierowana do zupełnie innej grupy odbiorców.

W modelu tradycyjnym, naszą ofertę kierujemy do tych, którzy chcą otworzyć swój własny punkt kurierski, kierując się wypracowanym przez nas przez lata know-how.

epaka.pl mini to zaś moduł, który można dołożyć do już istniejącego biznesu. Warunkiem jest, aby ten biznes prowadzony był w małej miejscowości, tj. do 10 tys. mieszkańców.

Na czym polega korzyść?

W małych miejscowościach możliwości rozwoju biznesu są ograniczone. epaka.pl mini to sposób na dywersyfikację oferty poprzez dołożenie usług kurierskich. Przekłada się to na wzrost konkurencyjności danego punktu usługowego, zwiększenie bazy klientów, a w efekcie na większe przychody.

Kto jest idealnym kandydatem na partnera biznesowego w epaka.pl mini?

epaka.pl mini to oferta dla przedsiębiorców z małych miast, liczących do 10 tys. mieszkańców, którzy już posiadają własny lokal usługowy. Jest to warunek wejścia do współpracy. A co poza tym? Tak naprawdę nie ma już żadnych innych wymagań. To co się liczy to otwartość na innowacje, przedsiębiorczość oraz determinacja do ciągłego rozwoju.

Czy epaka.pl mini ograniczona jest do wybranych branż?

Nie mamy żadnych sztywnych wymagań w tym zakresie. Widzimy, że usługi kurierskie najlepiej komponują się z ofertą kiosków, sklepików z prasą, punktami ubezpieczeń oraz sklepikami komputerowymi. Nie jest to jednak katalog zamknięty. Tak naprawdę każdy, kto prowadzi biznes w mniejszym mieście i szuka sprawdzonych sposobów na dodatkowe źródło przychodów może zostać naszym Partnerem.

Na czym polega współpraca w ramach epaka.pl mini? Czego oczekujecie od Partnerów biznesowych, a co sami macie do zaoferowania?

W modelu franczyzowym działamy już od 12 lat. Zadbaliśmy o to, aby nasza oferta dla franczyzobiorców była kompleksowa i transparentna. Tak też jest w przypadku epaka.pl mini.

Dołączenie do franczyzy epaka.pl mini wiąże się z koniecznością wniesienia opłaty wstępnej w wysokości 499 PLN netto. W ramach tej kwoty, franczyzobiorcy otrzymują wszystko to co jest potrzebne, aby w swoim lokalu uruchomić usługę przesyłek kurierskich. To przede wszystkim pełen pakiet szkoleń prowadzonych przez naszą wykwalifikowaną kadrę, dostęp do systemu informatycznego oraz narzędzia marketingowe takie jak chociażby własna strona internetowa czy naklejka na witrynę. Udostępniamy też niezbędne sprzęty typu waga czy skaner do paczek.

Franczyzobiorcy zobowiązani są również do ponoszenia regularnych opłat miesięcznych w wysokości 19,99 PLN netto. Opłaty te mają wymiar symboliczny. Służą pokryciu kosztów związanych z promocją lokalu oraz korzystania ze specjalistycznego oprogramowania do obsługi przesyłek.

Zależy nam na długofalowej współpracy. Dlatego też wspieramy naszych Partnerów merytorycznie, narzędziowo i marketingowo.

Skąd zrodził się pomysł na epaka.pl mini?

epaka.pl mini jest odpowiedzią na potrzeby rynku. Nasz tradycyjny model franczyzy rozwija się sukcesywnie już od 12 lat. Obecnie w sieci mamy ponad 300 stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek. Cały czas powstają nowe. To dowód na to, że zapotrzebowanie na usługi kurierskie nieustannie rośnie.

Zaczęliśmy otrzymywać coraz więcej zapytań o możliwość nawiązania współpracy z mniejszych miejscowości. Tam jednak bariera otworzenia własnego lokalu i oparcia biznesu jedynie na usługach kurierskich jest zbyt duża. Wynika to po prostu ze zbyt małego rynku. Szukaliśmy więc nowej formuły i tak zrodził się pomysł na epaka.pl mini.

epaka.pl urosła do lidera w branży kurierskiej. Jaki jest Wasz pomysł na budowanie zaufania wśród lokalnych przedsiębiorców?

Nie pozostaje nam nic innego jak odwoływać się do naszych korzeni i wypracowanych referencji. epaka.pl to firma rodzinna, która sama zaczynała jako biznes lokalny. Wydaje nam się, że doskonale rozumiemy więc, z czym borykają się przedsiębiorcy w mniejszych miejscowościach. Z większością tych wyzwań musieliśmy zmierzyć się sami.

To co dodaje nam skrzydeł i wpływa na naszą wiarygodność to rosnąca liczba Partnerów. Dwukrotnie, w latach 2021 i 2022 r., otrzymaliśmy również tytuł Franczyzy Roku w prestiżowym konkursie Franchising Awards. Fakt, że głosowali na nas zarówno franczyzobiorcy, jak i klienci świadczy o tym, że jesteśmy Partnerem godnym zaufania.

Wiemy jednak, że podejmowanie decyzji biznesowych nie jest łatwe. Dlatego zapraszamy wszystkich zainteresowanych do kontaktu, a pracownicy Dział ds. Rozwoju Sieci udzielą odpowiedzi na wszelkie pytania i wątpliwości. 

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.

Wdrożyliśmy RODO, chronić i zabezpieczyć Twoje dane osobowe. Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz na to zgodę Więcej informacji Akceptuj Czytaj więcej