„Dla dobra dziecka działajmy wspólnie” – spotkanie nauczycieli i rodziców w LO

0 3 116

„Dla dobra dziecka działajmy wspólnie” – spotkanie nauczycieli i rodziców w LO. 

We wtorek 25 września w LO im. Marii Skłodowskiej-Curie zapoczątkowana została nowa tradycja – spotkanie dyrekcji i nauczycieli szkoły z rodzicami pierwszoklasistów. Myślą przewodnią spotkania było hasło „Dla dobra dziecka działajmy wspólnie”.

Miłym akcentem spotkania było wręczenie wyróżniającym się wynikami w nauce i aktywnością społeczną  uczniom stypendiów ufundowanych przez Stowarzyszenie Przyjaciół Liceum, poprzedzone uzasadnieniem, odczytanym przez wiceprezesa Stowarzyszenia Tomasza Kowalewskiego.

Rodzice stawili się tłumnie. Spotkanie rozpoczął dyrektor szkoły Robert Kluczek, który mówił o możliwościach, jakie daje nauka w makowskim LO, rozpoczętym remoncie szkoły oraz o współpracy pomiędzy rodzicami i nauczycielami. Dziękował też rodzicom za okazane szkole zaufanie i powierzenie odpowiedzialnego zadania uczenia i wychowania największego skarbu jaki ma każdy rodzic – własnych dzieci.
Halina Trela uprzedzała rodziców, że na początku oceny ich dzieci w nowej szkole mogą być niższe niż w gimnazjum. – Wymagania w liceum są wyższe, 3 lata by przygotować licealistów do matury, to niewiele czasu, a
chcemy by nasi absolwenci byli w stanie kontynuować naukę na tych uczelniach, które sobie wybiorą.
Jeśli wiele wymagamy i oceniamy surowiej, to dla dobra państwa dzieci – mówiła Halina Trela i prosiła, by w czasie pierwszych miesięcy nauki nie traktować gorszych ocen jako czegoś nadzwyczajnego, bo to normalne. Nie jest to ani objaw tego, że dziecko się nie uczy, ani złośliwości nauczycieli.

W tym roku makowskie liceum ma po raz pierwszy w swojej historii pedagoga szkolnego, zatrudnionego na pełen etat. Katarzyna Napiórkowska, pedagog szkolny, powiedziała zebranym:

– Pracuję w zawodzie od 11 lat, ale w tej szkole mam etat od tego roku. Do dyspozycji państwa i państwa dzieci jestem od poniedziałku do piątku. Czyli cały czas. Na czym polega moja praca? Na wsparciu dla was, waszych dzieci, dla nauczycieli. Na rozwiązywaniu problemów, które zaistnieją. Pedagog pełni przede wszystkim funkcję wychowawczą, profilaktyczną, wspierającą. Będę z waszymi dziećmi prowadzić profilaktykę, będę tez chodzić do klas pierwszych, tylko niech troszeczkę zapoznają się ze szkołą.

Na początku października będą zajęcia regulujące. Żeby i oni się poznali i żebym ja mogła ich poznać. Jeżeli państwa dzieci mają jakieś opinie, zaświadczenia lekarskie, jakieś choroby to zachęcam do tego, żeby to zgłaszać do mnie, do wychowawców klas pierwszych. My możemy wtedy bardziej popracować z tym dzieckiem. W tym roku będą zajęcia z doradztwa zawodowego, poprowadzi je pani z Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Ostrołęce i będzie badać predyspozycje zawodowe młodzieży. Dzisiaj odbyły się pierwsze zajęcia z klasa 3 B. W tym roku będą to klasy 3 i 2. W przyszłym roku będą to państwa dzieci. Żeby po liceum troszeczkę wiedziały co dalej można. Po takich zajęciach, dzieciaki otrzymają swój własny profil, czyli określenie predyspozycji do konkretnego zawodu.

Dorota Tyburska, przewodnicząca Rady Rodziców, mówiła o konieczności przeprowadzenia wyborów do Rady Rodziców i przyjęcia programu pracy na rok szkolny 2018/2019.

– Kadencja Rady Rodziców, trwa tylko rok. Wybory do Rady przeprowadzane są corocznie. Zgodnie z regulaminem Rady, Rada liczy tylu członków, ile jest klas w całej szkole. Zgodnie z regulaminem na  zebraniu z wychowawcą klasy bardzo proszę o wybranie jednej osoby, która będzie członkiem Prezydium. (…) Aby państwa zachęcić do współpracy do rady rodziców, chciałabym przekazać, że w jednym roku szkolnym zorganizowaliśmy szkolenia dla rodziców na temat efektywnej komunikacji rodziców i dzieci. Przeprowadzone było przez profesjonalnego mediatora z Warszawy. Przybyło nam wielu rodziców, dlatego w tym roku szkolnym chcielibyśmy kontynuować tę formę doskonalenia. Zależy nam na państwa głosie i dobrej współpracy. Wspólnie możemy dużo zrobić. Wystąpiliśmy tez z ankietami, do trzech losowo wybranych rodziców z każdej klasy, co dało nam opinie 40 rodziców. Rada Rodziców też się wypowiedziała.

Jan Rutkowski, prezes Stowarzyszenia Pomocy Liceum, mówił o działalności Stowarzyszenia:

– Poza stypendiami, poza wspieraniem dodatkowego nauczania, wyposażamy szkołę w komputery, wspieramy bibliotekę szkolną, ale nie chciałbym wyręczać w tym starostwa.

Po zaprezentowaniu form i efektów działalności Stowarzyszenia prezes Rutkowski rozpoczął miłą część spotkania, mówiąc:

– Proszę wiceprezesa i panią wiceprezes żeby pomogli mi uhonorować tych najzdolniejszych uczniów, którzy (na stypendium) zasłużyli nie tylko wynikami w nauce, ale również działalnością społeczną. Kolega Kowalewski przedstawi walory tych uczniów, którzy powinni być wzorem.

Stypendyści Stowarzyszenia Pomocy Liceum – wyróżniający się uczniowie LO im. Marii Skłodowskiej-Curie w Makowie Maz.

Klasa II A  – wychowawca Agnieszka Kuchta

Bartosz Wysocki

– wysoka średnia ocen

– klasowy skarbnik

– laureat w woj. mazowieckim w konkursie ” z ortografii na medal”

– udział w inscenizacjach na terenie szkoły

– udział w przedstawieniach w MDK

– dwukrotny udział w ” Narodowym czytaniu”

– pomoc koleżeńska w klasie

Klasa II B – wychowawca Magdalena Zegarowska

Paulina Kacprzycka

– wysoka średnia ocen

– zaangażowana w życie klasy

– reprezentuje szkołę w zawodach sportowych

Klasa II C – wychowawca Ewa Dobrzyńska

Zuzanna Chodkowska

– wysoka średnia ocen

– 100% frekwencja

– udział w konkursach polonistycznych ” Fraszka” oraz ” ojczysty dodaj do ulubionych”

– aktywny udział w życiu klasy

Klasa II D  wychowawca Tomasz Kowalewski

Łukasz Kasjaniuk

– wysoka średnia ocen

– 100% frekwencja

– aktywny udział w życiu klasy i szkoły

– udział w obchodach 150 rocznicy urodzin Marii Curie – Skłodowskiej

– redaktor naczelny szkolnej gazetki ” Pinezka”

– pomoc koleżeńska w klasie- wzorowe zachowanie

Klasa IIIA wychowawca Anna Serafin

Rafał Roter

– wysoka średnia ocen- finalista konkursu ” Z poprawną ortografią na co dzień”

– 3 miejsce w konkursie matematycznym ” Piórko”

Klasa III B wychowawca Dorota Sołtysińska

Karolina Kymona

– wysoka średnia ocen – wzorowe zachowanie

– aktywny udział w życiu klasy

-udział w projekcie ” Z archiwum Curie”

– występy wokalne w uroczystościach szkolnych

-udział w projekcie profilaktycznym dla szkół powiatu makowskiego

– reprezentuje szkołę w zawodach sportowych

Klasa III C wychowawca Halina Trela

Julia Chodkowska

wysoka średnia ocen

– aktywna w forum klasy

– sumienna, pracowita, ambitna i odpowiedzialna

– udziela się społecznie

Klasa IIID wychowawca Nina Brzezińska

Katarzyna Gołębiewska

– wysoka średnia ocen

– bierze aktywny udział w życiu klasy

– udział w obchodach 150 rocznicy urodzin Marii Curie – Skłodowskiej

Na zakończenie spotkania głos zabrał wicestarosta makowski Dariusz Wierzbicki, który powiedział m.in.:

– Znajdujemy się w budynku, który wymaga dużego, kapitalnego remontu. Ten remont został rozpoczęty, przez okres zimowy będzie prowadzona rozbudowa i budowa nowych pomieszczeń. Myślę że w miesiącu maju, czerwcu, sierpniu będziemy mogli wejść do środka szkoły, żeby móc praktycznie od podstaw tę szkołę wyremontować.

Mam nadzieję, że za rok o tej samej porze spotkamy się już w zupełnie odnowionej szkole, gdzie warunki zdobywania wiedzy będą o niebo lepsze.

Jeszcze raz państwu serdecznie dziękuję za zaufanie i życzę aby współpraca pomiędzy panem dyrektorem, pomiędzy nauczycielami, ale także organem prowadzącym, będzie się układała bardzo dobrze i za trzy i cztery lata uczniowie będą naprawdę dumnymi absolwentami tej szkoły.

Po spotkaniu na Sali gimnastycznej, rodzice rozeszli się do sal lekcyjnych na pierwszą w tym roku szkolnym wywiadówkę.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Wdrożyliśmy RODO, chronić i zabezpieczyć Twoje dane osobowe. Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz na to zgodę Więcej informacji Akceptuj Czytaj więcej