Poznaj 5 cech idealnej przestrzeni biurowej!
Sposób, w jaki zaprojektowano miejsce pracy, może wpływać na wiele rzeczy – od atmosfery zatrudnionych w zespole osób, poprzez ich produktywność, aż po estetykę, którą doceniają klienci. Ostatecznie więc dobrze zaaranżowana przestrzeń biurowa ma spore znaczenie dla przyszłości danego biznesu. Podpowiadamy, czym powinno cechować się biuro, by firma miała większe szanse na sukces.
1. Dobra lokalizacja
Pierwsza z cech nie koncentruje się bezpośrednio na przestrzeni biurowej, ale jest niezwykle istotna. Dobra lokalizacja to przede wszystkim udogodnienie dla pracowników – pozwala im np. szybciej dojechać do pracy oraz wygodnie załatwić wiele pilnych spraw. Może wpływać na atrakcyjność oferty pracy, umożliwiając tym samym zatrudnianie lepszych specjalistów. To jednak niejedyne zalety dobrej lokalizacji firmy. Wynajem biura w atrakcyjnej okolicy dodaje również prestiżu i pozwala łatwiej dotrzeć do klientów. W poszukiwaniu dobrze położonej nieruchomości z przestrzenią biurową warto zwrócić uwagę na rynek pierwotny – realizowane na nim inwestycję coraz częściej koncentrują się przede wszystkim na walorach danej lokalizacji.
2. Odpowiednia ergonomia
Warto upewnić się, że najważniejsze elementy w przestrzeni biurowej – biurka, fotele, stoły, półki i uchwyty – charakteryzuje ergonomia, czyli przystosowanie do anatomicznych oraz psychofizycznych możliwości człowieka. Dobrym pomysłem może być zainwestowanie w dobrej jakości wygodne fotele lub krzesła biurowe, aby mieć pewność, że pracownicy będą mogli komfortowo wykonywać swoje zawodowe obowiązki. Skoncentrowanie się na ergonomii nie tylko zwiększa produktywność, ale także ogranicza ilość czasu spędzonego na zwolnieniach chorobowych.
3. Jasne wnętrza
Rynek pierwotny biur na wynajem coraz częściej oferuje nieruchomości, w których projektanci sporą wagę przyłożyli do naturalnego oświetlenia wnętrza. Nic w tym dziwnego – duża ilość promieni słońca może nie tylko optycznie powiększyć przestrzeń, ale także poprawić samopoczucie ludzi, którzy przebywają w danych wnętrzach. Warto zadbać o to, by przestrzeń biurowa była jasna, a w przypadku konieczności korzystania ze sztucznego oświetlenia, należy stosować te o barwie zbliżonej do naturalnego światła dziennego.
4. Nowoczesny system ogrzewania i klimatyzacji
Wynajem biura w starym budynku, z nieszczelnymi oknami oraz brakiem termoizolacji, może być w dłuższej perspektywie dużym utrudnieniem – zarówno dla pracowników, jak i właściciela firmy. Dlatego najczęściej lepszym wyborem jest rynek pierwotny, na którym nieruchomości z przestrzenią biurową są nie tylko ogrzewane wydajnymi źródłami ciepła i mają dobrze izolowane ściany, ale także posiadają nowoczesne systemy klimatyzacji, przynoszące ulgę podczas upałów. Zbyt niska lub wysoka temperatura w miejscu pracy znacznie ogranicza jej komfort, obniża efektywność pracowników oraz powoduje wśród nich problemy ze zdrowiem.
5. Wyposażona przestrzeń wspólna
Standardem w wielu nowoczesnych biurach jest dziś strefa wypoczynku oraz kuchnia, w której można podgrzać przygotowany wcześniej posiłek i zrobić coś ciepłego do picia. Warto więc wyposażyć takie pomieszczenie w kuchenkę mikrofalową, czajnik oraz ekspres do kawy. Można przy tym zadbać o regularne dostawy zapasu herbat, kawy i drobnych przekąsek, co na pewno wpłynie na pozytywną atmosferę wśród pracowników. Dobrym pomysłem będzie również zapewnienie im miejsca (innego niż biurko), w którym mogą spokojnie zjeść posiłek.