Organizowanie imprez i wydarzeń sportowych – wszystko, co trzeba wiedzieć

623

Event sportowy to świetny sposób na integrację społeczności, promocję marki czy popularyzację aktywności fizycznej. Organizacja imprez sportowych rządzi się jednak swoimi prawami. Trzeba sprecyzować nie tylko cel eventu i jego uczestników, ale również zadbać o jego bezpieczeństwo.

Określ cel eventu sportowego

Organizacja wydarzeń sportowych, podobnie jak innych eventów, powinna zaczynać się od określenia celu. Zastanów się, jaką funkcję ma pełnić impreza: czysto rozrywkową, rekreacyjną, integracyjną, charytatywną, a może promującą aktywność fizyczną? Znając cel, łatwiej będzie Ci określić grupę docelową, dobrać narzędzia marketingowe i zdobyć potencjalnych partnerów.

Ustal, w jaki sposób zmierzysz, czy event sportowy przyniesie zamierzony efekt. To oczywiście mogą być wskaźniki handlowe, np. jeśli oczekujesz zwiększenia sprzedaży. Nie zawsze jednak chodzi o bezpośredni zysk. Celem może być np. promocja marki, produktu czy budowanie społeczności.

Szkolenie z organizacji wydarzeń sportowych znajdziesz na: https://emtg.pl/organizacja-i-promocja-wydarzen-sportowych/

Zdefiniuj odbiorcę

Kiedy znasz już cel wydarzenia, łatwiej będzie Ci również określić grupę docelową, czyli jego uczestników. Zastanów się, czy event sportowy ma przyciągnąć lokalną społeczność, zwrócić uwagę mediów, a może zintegrować pracowników? Od liczby odbiorców zależy forma wydarzenia, jego program i lokalizacja. Organizacja imprez sportowych w plenerze i w pomieszczeniu (np. hali sportowej) to dwa różne wyzwania.

Zaplanuj budżet

Stwórz kosztorys imprezy, umieść w nim koszty związane z wynajęciem obiektu i podwykonawców. Organizacja wydarzeń sportowych wymaga szeregu ustaleń związanych z finansami. Czy event będzie biletowany, czy darmowy dla uczestników? Jaką kwotę musisz zebrać od sponsorów, aby impreza miała rację bytu? Czy istnieje możliwość uzyskania dofinansowania?

Zadbaj o bezpieczeństwo

Event sportowy prawdopodobnie zostanie zakwalifikowany jako impreza masowa. Zależy to od liczby uczestników, którzy wezmą w niej udział. Organizacja wydarzeń sportowych tego typu wymaga uzyskania wielu zgód i pozwoleń od władz miasta, a także policji, straży pożarnej, a także  przygotowania zabezpieczeń w postaci pogotowia ratunkowego czy straży pożarnej. Będziesz musiał także wykupić odpowiednie ubezpieczenie i stworzyć regulamin. 

Promocja imprezy sportowej

Organizacja imprez sportowych wymaga ustalenia strategii promocyjnej już na początkowym etapie. Forma promocji zależy od rangi i skali wydarzenia. Jeśli to duża impreza, która w zamyśle ma odbywać się cyklicznie, już teraz pomyśl o dedykowanej stronie internetowej. Ułatwi ona także rejestrację uczestników czy przesyłanie im newslettera. Przygotuj także informację dla potencjalnych partnerów i postaraj się o patronaty medialne.

Jeśli planujesz mniejszy event sportowy, wystarczy fanpage w mediach społecznościowych. Pamiętaj o bieżącej aktualizacji i angażowaniu odbiorców. Podczas organizacji wydarzeń sportowych w lokalnych społecznościach, sprawdzają się tradycyjne formy promocji, np. plakaty w środkach komunikacji miejskiej czy ogłoszenia w prasie.

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.

Wdrożyliśmy RODO, chronić i zabezpieczyć Twoje dane osobowe. Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz na to zgodę Więcej informacji Akceptuj Czytaj więcej