Według statystyk nawet 75% ludzi urodzonych w latach 80. i 90. XX wieku woli wydawać pieniądze na nowe, wyjątkowe doświadczenia, niż gromadzić więcej rzeczy. Firmy wykorzystują ten fakt na swoją korzyść, tworząc programy motywacyjne, opierające się już nie tylko wyłącznie na premiach, ale także niezwykłych doświadczeniach, związanych m.in. z podróżami. Na czym polegają takie wyjazdy? Czy warto wdrożyć podobne rozwiązanie w swojej firmie? Odpowiadamy.
Czym są wyjazdy incentive?
Wyjazdy incentive to podróże, które nagradzają wyróżniających się, osiągających najlepsze wyniki pracowników. Podstawowym celem takich wyjazdów jest okazanie zatrudnionej osobie uznania za wykonaną pracę. Właściciele oraz menedżerowie firm wykorzystują obietnicę niezapomnianej podróży do atrakcyjnych miejsc jako narzędzie motywujące do pójścia o krok dalej – rozwijania się i bardziej efektywnej pracy. Warto podkreślić, że wyjazdy incentive nie koncentrują się jedynie wokół wypoczynku, ale przede wszystkim mają za zadanie zapewnienie uczestnikowi pozytywnych doznań i emocji, których długo nie zapomni.
Dlaczego warto organizować wyjazdy incentive?
Dobrze wynagradzani pracownicy zwykle osiągają lepsze wyniki i dłużej pozostają w jednej firmie w porównaniu z rówieśnikami na rynku. Dziś jednak coraz więcej osób nie koncentruje się wyłącznie na kwestiach finansowych. Często motywację do pracy stanowią również dodatkowe benefity, takie jak np. wyjazdy incentive. Warto wdrożyć takie rozwiązanie w swojej firmie z przynajmniej kilku powodów.
Wspólne doświadczenia i ekscytujące przygody niesamowitej podróży mogą w znacznym stopniu poprawić wydajność zespołu. Ponadto wyjazd motywacyjny umożliwia pracownikom i kierownictwu nawiązywanie silniejszych relacji, zapewniając nieformalne miejsce do uczciwych dyskusji na temat danej organizacji.
Wyjazdy incentive pozytywnie wpływają również na PR przedsiębiorstwa. Poczta pantoflowa to potężne narzędzie marketingowe. Pracownicy, którzy otrzymają nagrodę firmową w formie niezapomnianej podróży, prawdopodobnie opowiedzą o wspaniałym doświadczeniu swoim bliskim i przyjaciołom. Możliwe, że podzielą się także wrażeniami w mediach społecznościowych. Atrakcyjny pakiet benefitów, wraz z dobrym środowiskiem pracy, może pomóc przyciągnąć do firmy lepsze talenty oraz poprawić ogólny PR organizacji.
Wreszcie – nie można zapomnieć o bezpośrednich korzyściach dla pracowników. Nagradzanie zatrudnionych osób wyjazdami motywacyjnymi pomaga złagodzić stres, pobudzić ich kreatywność i zwiększyć pewność siebie. Po powrocie do pracy taka osoba pozytywnie wpływa na osoby w swoim otoczeniu.
Jak zacząć organizować wyjazdy incentive?
Na początku warto zaznaczyć, że wyjazdy incentive to rozwiązanie dedykowane raczej większym firmom, o odpowiednim budżecie motywacyjnym. Podróże powinny obejmować wydarzenia lub aktywności, które wzbudzą w uczestnikach bardzo pozytywne emocje. Dlatego też organizację wyjazdów incentive najlepiej powierzyć wyspecjalizowanym podmiotom, a nie zajmować się nią samodzielnie. Firmy oferujące takie usługi potrafią w niewygórowanym budżecie zaproponować podróż, która na długo zostanie w pamięci nagrodzonych pracowników.