„KOLEJ PÓŁNOCNEGO MAZOWSZA” w planach Makowa Mazowieckiego
Marszałek mazowiecki Adam Struzik spotkał się w Pułtusku z samorządowcami. Rozmawiano o możliwości budowy linii kolejowej Zegrze – Przasnysz. Trasa prowadziłaby przez Maków Mazowiecki. W spotkaniu wziął udział burmistrz naszego miasta Tadeusz Ciak. Marszałek Struzik zaproponował utworzenie stowarzyszenia Ułatwiłoby to pozyskanie pieniędzy z Unii Europejskiej na sfinansowanie tego projektu. Poniżej treść komunikatu w tej sprawie.
9 lipca w Pułtusku na zaproszenie burmistrza Wojciecha Gregorczyka, marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik spotkał się z włodarzami miast – Pułtuska, Serocka – Arturem Borkowskim, Makowa Mazowieckiego – Tadeuszem Ciakiem i Przasnysza – Łukaszem Chrostowskim oraz przedstawicielami samorządu powiatu pułtuskiego: starostą pułtuskim Janem Zalewskim i przewodniczącym Rady Powiatu Tadeuszem Nalewajkiem. Spotkanie było kontynuacją wcześniej nawiązanej współpracy samorządów ww. miast w sprawie wspierania inicjatywy budowy linii kolejowej relacji Zegrze – Przasnysz, którą potwierdzono porozumieniem zawartym 24 czerwca br. w Przasnyszu.
Realizacja tego projektu to: dźwignia i warunek rozwoju, wzrostu jakości życia mieszkańców gmin północnego Mazowsza, pozbawionych infrastruktury kolejowej, poprawa bezpieczeństwa, polepszenie jakości środowiska, zmniejszenie obciążenia i poprawa przepustowości innych szlaków kolejowych (LK nr 9 Warszawa-Gdańsk), wzrost bezpieczeństwa państwa, wzrost atrakcyjności turystycznej.
Podczas spotkania Jakub Szymański – kierownik Referatu Gospodarki Gruntami, Planowania Przestrzennego i Rozwoju Urzędu Miasta i Gminy w Serocku przedstawił „Wstępne założenia projektu budowy nowego szlaku komunikacyjnego Zegrze – Przasnysz”.
Marszałek Adam Struzik zapewnił o wsparciu inicjatywy samorządowców, uznając celowość tego projektu. Zostanie on wpisany do dokumentów planistycznych województwa mazowieckiego. Ponadto nowy szlak komunikacyjny Zegrze – Przasnysz został ujęty w master planie Warszawskiego Węzła Kolejowego.
Realizacja inwestycji możliwa jest jedynie przy udziale funduszy unijnych. Marszałek zaproponował, aby samorządy zawiązały w tej sprawie stowarzyszenie, zawarły umowę partnerską oraz zleciły opracowanie specjalistycznej analizy, która wskazywałaby najkorzystniejsze rozwiązanie w zakresie transportu niskoemisyjnego w tym pasie/korytarzu.
Uczestnicy spotkania zadeklarowali chęć dalszej współpracy w tej sprawie.
Źródło i zdjęcia: UM w Pułtusku oraz UM w Makowie Maz.
Wszystko fajnie tylko czy samorządy w swoich planach zagospodarowania przestrzennego uwzględniły rezerwę terenu pod trasę kolejową ?