Nowoczesne strony internetowe przyciągają i utrzymują zainteresowanie użytkowników nie tylko dzięki angażującej treści, ale także i przystępnej formie. Cieszące się największą popularnością witryny nie bez przyczyny wyróżniają się pod kątem wysokiego poziomu wygody użytkowania oraz ujednoliconego dla wszystkich platform UX i UI. Zaprojektowane przez profesjonalistów strony internetowe bez względu na rodzaj współdzielą ze sobą szereg funkcjonalnych elementów. W poniższym artykule postaramy się wyjaśnić, do czego przydają się elementy takie jak favicony, newslettery, sekcje blogowe, formularze kontaktowe i certyfikaty SSL. Podpowiemy też, dlaczego tworzenie i rozwijanie stron internetowych opłaca się zlecić profesjonalistom.
1. Certyfikaty SSL
Współczesne przeglądarki internetowe (np. Chrome, Safari, Firefox, Edge) dosyć skutecznie zniechęcają użytkowników przed wczytaniem strony, która nie jest zabezpieczona przy pomocy SSL. Mając na uwadze, iż dane transmitowane za pośrednictwem protokołu HTTP nie są w żaden sposób zabezpieczone, łatwo zrozumieć można, dlaczego nie wolno rezygnować z tej warstwy zabezpieczeń. Dzięki SSL strona pozycjonuje się wyżej w wyszukiwarkach, a transmitowane przez HTTPS dane są szyfrowane zarówno ze strony serwera, jak i klienta.
2. Formularze kontaktowe
Na posiadającej certyfikat SSL stronie internetowej można bezpiecznie umieścić formularz kontaktowy. Z perspektywy działalności e-commerce jest to jeden z najważniejszych elementów, więc zdecydowanie warto o niego zadbać. Jest to szczególnie istotne, jeśli główna strategia pozyskiwania klientów opiera się na internetowym marketingu przychodzącym (ang. inbound marketing).
3. Favicony
W kwestii takiej jak tworzenie stron internetowych Gdynia to jedno z wielu miast, w których opłaca się skorzystać ze wsparcia specjalistów. Zdawać by się mogło, iż coś tak trywialnego jak favicon (ikona strony widoczna obok nazwy w zakładce przeglądarki) nie ma większego znaczenia, ale w rzeczywistości tak nie jest. Dzięki faviconom użytkownicy są w stanie łatwiej i szybciej odnaleźć odpowiednią zakładkę w przeglądarkach internetowych, a to w praktyce przekłada się na większą częstotliwość odwiedzin.
4. Sekcje blogowe
Prowadzenie firmowego lub prywatnego bloga to świetny sposób na poprawienie widoczności strony w wynikach wyszukiwarki. Zakładkę tego typu wykorzystać można również do monetyzacji, ponieważ dzięki reklamom oraz artykułom sponsorowanym strona może zacząć generować dodatkowe przychody, jeśli tylko jest popularna. Publikowane na blogu i stronie informacje trzeba oczywiście zoptymalizować pod kątem SEO, ale dzięki wsparciu profesjonalistów jest dużo łatwiejsze, niż mogłoby się zdawać.
5. Newsletter
Dzięki kompleksowemu wsparciu developerów z renomowanego software house Gdynia jest jednym z wielu miast, w których można zautomatyzować rozsyłanie newslettera. Ze względu na obowiązujące od 2018 roku w Polsce i UE przepisy GDPR (RODO) marketing mailowy nieco się zmienił. Pomimo tego, iż aby móc rozsyłać newsletter, trzeba wpierw uzyskać zgodę użytkownika, zdecydowanie opłaca się o nią ubiegać. Do newslettera najczęściej zapisują się najbardziej zaangażowani użytkownicy oraz osoby, które chcą być w stałym kontakcie z marką czy firmą. Ze względu na to, iż budowanie bazy do newslettera jest dosyć czasochłonnym zajęciem, dobrze jest wdrożyć ten mechanizm od początku istnienia strony.